18/2010

Verze pro tisk |

Vett stál kilometr ujetý po Lípě takřka 80 korun.  Nízkopodlažní autobusy ke každé zastávce. Delší videa z Majáles. Příští týden na zpěv žab, ptáků či třeba Eliščina bandu. 

Přestože mám nyní plnou hlavu nových i-novin a od sedmi tady buším hlavou o zeď, protože mi stále něco nejde, vrátím se nejprve aspoň k jednomu bodu středečního zasedání zastupitelů. 

Schůze se nezúčastnil jen komunista Josef Adamčík. Jan Riedl, Petr Skokan, Jitka Lukášková a Vladimír Jonáš přišli s menším či větším zpožděním. Komická vsuvka - posledně jmenovaný mi tak trochu připomněl školního žáčka. Hodinu před zastupitelstvem se proháněl po městě svým černým tereňákem civilně oblečený, na zasedání však přišel se zpožděním v pracovní oranžové vestě s velrybou. "Škoda, že už neděláš hodnocení, jak se zastupitelé oblékají," šťouchla do mě kolegyně z Českolipského deníku. Určitě by to bylo zajímavé. Všiml jsem si třeba košile Zdeňka Nováka, tradičně se na zastupitelstvo vyfikla Libuše Horáková.
Zásadním tématem zřejmě bylo jednání o Vettu. Podle informací starostky si Vett účtoval za ujetý kilometr 80 korun, kdežto nynějšímu provozovateli stačí 34 až 36 korun. Není proto divu, že město nesouhlasí s úhradou prokazatelné ztráty.
Podle rozhodnutí krajského soudu v Ústí nad Labem by ale Lípa měla platit. "Právníci najatí městem chybovali," myslí si Jan Riedl. Upozornil rovněž na to, že hrozí promlčení.
Diskuse se maličko vyhrotila, když doktor Záruba chválil postup města. K tomu Jan Riedl poznamenal, že jeho názor je jiný a že se Ladislavu Zárubovi také neplete do medicíny. Další doktorka práv v zastupitelstvu, Jana Zejdová, navrhla, aby si město nechalo zpracovat posudek od jiné právní kanceláře, nejlépe mimo region.
Petr Skokan přišel až v průběhu jednání, a ještě než se mu podařilo zprovoznit počítač, navrhl usnesení nepřijímat. Dvacet dva zastupitelů se následně zdrželo hlasování.
Z důvodové zprávy také vyplývá, že dopravce již čtyřikrát změnil výši částek na faktuře a ani jednu z nich nepodložil vyúčtováním skutečně vynaložených nákladů spojených s provozováním MAD a skutečných tržeb.
Možná není na škodu si připomenout, že v bývalém zastupitelstvu za Vett nejvíce lobovali bývalý místostarosta i starosta Pazourek či komunista Svatek.


Současný provozovatel městské dopravy ČSAD Semily začal spolupracovat s marketingovou agenturou Bohemia Werbung, takže trochu jinak vypadá i jeho prezentace. V týdnu například přišla tisková zpráva s názvem MHD v České Lípě stoprocentně bezbariérová. ČSAD Semily jako jeden z mála přepravců v České republice nasadil na spoje městské hromadné dopravy v České Lípě výhradně nízkopodlažní bezbariérové autobusy. Méně pohybliví a tělesně handicapovaní cestující MHD České Lípy se tak již nemohou dostat do situace, kdy pro ně bylo problémem pohodlně nastoupit do městských autobusů. “Došlo k optimalizaci některých linek a modernizaci vozového parku. Mohu s klidným svědomím prohlásit, že všechny vozy na linkách MHD v České Lípě jsou přizpůsobeny pro pohodlné cestování handicapovaných cestujících,” říká Ing. Tomáš Roubiček, generální ředitel společnosti ČSAD Semily, a. s. Držitelé průkazů ZTP a ZTP-P za jízdné v České Lípě neplatí. Lidé s pohybovým handicapem se musí často vyrovnávat s tím, že přístup do veřejných budov a přepravy není možný bez cizí pomoci. Právě proto filozofii ČSAD Semily velmi vítají. Přepravce při koncepci vozového parku myslel i na zrakově postižené, pro něž je ve všech autobusech instalován akustický informační systém.
“Po dlouhém strastiplném období je Česká Lípa vybavena nízkopodlažními autobusy. Je to prostě nádhera, slouží nejen vozíčkářům, ale i lidem, kteří přepravují děti v kočárcích. Samozřejmě si pochvalují autobusy bez schodů i starší lidé nebo lidé po úrazu. Prostě ti, kteří mají jakýkoliv problém s překonáváním bariér,” říká po osobní zkušenosti Bc. Ilona Hummelová, ředitelka Denních a pobytových sociálních služeb v České Lípě.
Ilona Hummelová spolu s několika vozíčkáři v praxi vyzkoušela, jak bezbariérová přeprava po České Lípě probíhá. Poslední dubnovou neděli projeli několik tras. “Vše bylo super, předčilo to naše očekávání. Teď už jen záleží na řidičích. Při premiéře nás vozil řidič Partizenkov Khakim, který si vysloužil velkou pochvalu od všech cestujících,” dodává Bc. Ilona Hummelová.

Jeden bod jednání a já už mám zaplněnou stránku a půl. Aspoň mi zbude něco na příště. To už bude k dispozici i podrobnější zápis z jednání.

Co se týká kultury, včera odpoledne jsem zavítal na vodní hrad, abych si poslechl skupinu The Roads, která vydala novou desku. (Jejich klip se aktuálně drží v pořadu České televize Medúza na pátém místě a podívat se na něj můžete zde.) Díky dvouhodinovému zpoždění programu jsem si neplánovaně poslechl i swingový soubor základní umělecké školy Low Attendance Band a zhlédl breakové vystoupení zájmového útvaru Libertinu.
Nabízím tři videa z odpoledne.

 Low Attendance Band

 

Break

 

The Roads

Přestože jsem se na Lucii Bílou původně nechystal, neodolal jsem pokušení a přijal dva lístky od kolegyně. Po první písničce jsem si říkal: Bárto, co tady děláš? Postupně mě však svou profesionalitou získala. Více v malé reportáži, kterou naleznete zde.

Po kulturním nářezu, který nás potkal tento týden, musí být následující týden logicky chudší. V pondělí nás filmový klub zve do Crystalu na restaurované filmy Jana Špáty. Jde o unikátní soubor klasických dokumentů. V úterý v Jiráskově divadle vystoupí Jan Budař s Eliščiným bandem. Ve středu si můžeme odpočinout od intelektualismu a vyrazit na 3D představení Souboje Titánů. Ve čtvrtek je v Doksech módní přehlídka. (Tady je tečka a pokračuje pozvánka na další program.) Muži, co zírají na kozy. Ne, to není film o tom, co si zrovna teď myslíte :o)) Dávají ho v pátek v kině Crystal. Ve stejný den pořádá muzeum Žabí noc, která plynule přechází v sobotní Vítání ptačího zpěvu. Na sobotu si můžeme naplánovat odvaz v Luxoru - protikrizovou noc namixuje DJ Réva. Více jste se už určitě naučili hledat v nabídce kulturních i jiných akcí (vpravo od nejaktuálnějšího článku).

Nahoru